Popular Posts

Wednesday 10 August 2016

Pos Malaysia dan Public Gold

Antara perkara penting untuk memulakan pelaburan adalah pemilihan syarikat berpotensi. Latar belakang syarikat yang kukuh adalah penting untuk memastikan pelaburan kita menjana untung seperti diharapkan dan kita tidak ditipu oleh mana-mana pihak.

Untuk kes yang terbaru, ada syarikat yang mengadakan program pelaburan dinardirham yang menyatakan emas sebagai simpanan atau komoditi dan “bitcoin” sebagai matawang. Program ini diketuai oleh pihak yang dikenali sebagai Hj. Wafa atau nama sebenarnya En. Razaimie. Adakah skim ini betul? Ia sebenarnya terpulang pada penilaian anda. Tetapi bagi saya, ini adalah “Scam” atau penipuan terbaru. Kenapa? Kerana, walau apa pun alasannya, kenapa perlu kita menukar identiti untuk menarik orang melabur? Dan kenapa kita perlu menggalakkan orang ramai untuk membuat pinjaman bank sebanyak RM100k?

Sebelum melabur, kita perlulah menganalisa kewangan sendiri dan kaji pengurusan hutang. Pelaburan haruslah dilakukan atas duit lebihan setiap bulan selepas penolakan hutang dan komitmen bulanan yang lain. Tidak perlu kita menambah hutang semata-mata untuk melabur.

Untuk emas, saya menggalakkan orang ramai untuk memilih Public Gold sebagai tempat melabur kerana PG merupakan syarikat yang memiliki latar belakang yang kukuh dan memiliki banyak cawangan seluruh Malaysia. Disebabkan ini, Pos Malaysia juga menjalinkan kerjasama dengan PG. Jika Pos Malaysia yang merupakan syarikat berkaitan kerajaan pun yakin dengan PG, kenapa kita perlu meraguinya?

Jika anda tidak tahu, Pos Malaysia memulakan kerjasama pada awalnya melalui Pos Ar-Rahnu. Pada permulaan, Pos Ar-Rahnu hanya menerima emas Public Gold sama seperti emas yang lain. Lama kelamaan, Pos Ar-Rahnu mula menjual koleksi emas-emas Public Gold 0.5g, 1g dan 5g. Sekarang Pos Malaysia melangkah lagi setapak ke hadapan dengan memperkenalkan emas Public Gold edisi Pos Malaysia.

Ini cukup membuktikan PG adalah antara tempat terbaik jika anda mahu mulakan pelaburan emas. Dengan kelebihan-kelebiham PG yang pernah saya kongsikan dahulu, saya pasti anda semua tidak perlu meragui atau risau akan pelaburan yang telah dilakukan

Jika anda memerlukan bantuan atau nasihat berkenaan dengan pelaburan emas boleh call/whatsapps:
☎019-3642579
☎019-3642579

Public Gold Authorized Dealer
PG050869
celikkewanganinvestment.blogspot.com

#celikkewangan #celikkewanganinvestment #publicgold #dealershahalam #gold #emas

No comments:

Post a Comment